GAINDOTAZIOA



    DEFINIZIOA

      Gaindotazioa norberaren adimenean azkartasun bat ematen denean burmuinean gertatzen den nahastea da. Gure koefiziente intelektualaren bataz bestekoa 100-ekoa den heinean, beraiena, har, 130-ekoa edo gehiagokoa izan ohi da. Gaitasun handiak dituzten pertsonak fisikoki edozein pertsona bezalakoak dira baina beraien geneak eragin handia dute. Beti pentsatu izan da gaindotazioa duten pertsonak besteok baino maila gorago batean sentitzen dutela beraien burua baina ez, askotan ezberdinak sentitzen dira eta gutxietzi egiten dute beraien burua.
Will Huntingen irakaslearen hitzak ("El indomable Will Hunting" filma, 1997):
"Te miro y no veo a un hombre inteligente y confiado, veo a un chaval creído y cagado de miedo".
     EZAUGARRIAK

      Gaindotazio dutenek ikasterako orduan erraztasun eta abiadura izugarria dute. Izan ere, gainontzeko ikasleek baino azkarrago barneratzen dute informazioa eta liburuak edota ipuinak hitzez hitz ikasteko gai dira. Sarritan lexiko oso aberatsa eta garata dute eta oso auo didaktak dira. Hala nola, beraien gustuko gai bat aurkitzen dutenean buru belarri  gai hortara dedikatzen dute beraien denbora guztia: informazioa bilatuz pelikuletan, liburuetan, dokumentaletan...beste gai batzuei interesik ez badie bilatzen ez die kasu zipitzik egiten. Intereseko gaiak beste ikasleekiko ezberdinak direnenez gero, harremanak egiteko zailtasunak dituzte, ondorioz,  behin adin egokia dutenean gaindotuak direla esatea komeni da haur gaindotuak besteekiko ezerdinak ez sentitzeko.

      Gaindotuek profil ezberdinak dituzte, batzuk musikan ihardute buru belarri, beste batzuk matematikan ...Perfil sortzailea duten haur gaindotuak ere badaude, nortzuk oso mugatuta egoten dira ikasgelan beraien kreatibitatea garatzeko orduan. Porrot eskolarra nahiko altua izaten dute beraien kreatibitatea lantzeko aukerarik ez dutelako izaten.

     HEZKUNTZ ESKU HARTZEA

       Gaindotazioa duen haurraren beharrak identifikatu ostean hauek asetzea da irakaslearen helburua, horretarako, ikasgela eta ikasgelan erabili beharreko materiala haurraren beharren arabera egokitu behar dugu. Gainera, haur hauek gelan oztopo bat bezala ikusi beharrean oso garrantzitsua da haurraren ahalmenetan sinistea.
 
¿POR QUE ESTOS ALUMNOS DEBEN RECIBIR UNA EDUCACIÓN ESPECIAL?
Nosotros no pensamos que sea ni para que puedan contribuir al progreso de la humanidad ni para que no tengan problemas: deben recibir una educación especial porque aprenden de forma diferente y más rápida que otros niños y si se les niega la educación que necesitan no tendrán la oportunidad de desarrollarse de una forma óptima, que es lo que debe de perseguir la educación: optimizar el desarrollo del niño para que el día de mañana como adulto pueda elegir su propia existencia. Como ya hemos dicho en muchas otras ocasiones, no se trata de hacer adultos excepcionales sino niños felices.



                                                                                          Cita: Alonso pp 12
       Ikasgai askotan aurrezagutza ugari dakitenez gero aspertu egiten dira beste ikasleen erritmoan ikasterako orduan eta haurrek duten irudimen eta sormenerako gaitasunak beste gauza batzuk egitera bultzatzen dituzte. Hortaz, ezinbestekoa da hezkuntza estrategia berriak egokitzea eta curriculumean gaitasunen araberako egokitzapenak egitea: maila emozionala, afektuzkoa, soziala, nortasunezkoa…

      Haur hauei beraien adineko beste ikasleen eduki maila baino sakontasun handiagoko edukien lanketa eska diezaiekegu, beti ere beraien interesetatik abiatuz zeren eta bestela ez dira inola ere motibatuko. Beraien ezagutza maila guztiz garatzeko lan autonomoa ere indartu beharra dago. Ikasleei erantzuteko estrategia orokor desberdinak erabili behar dira: hezkuntza-mailak bizkortu edo aurreratzea, curriculumaren gaitasunen eta egokitzapenen araberako taldekatzea. Horretarako, hiru modu hauek desberdindu ditugu: Bizkortze-programak Taldekatze berezia eskatzen duten programak, Aberasketa-programak edo curriculuma egokitzeko programak.
      Orohar haek izango dira landu beharreko hezkuntzapremiak: 
  • Ikaskuntza autonomoa
  • Berezko jakinmina
  • Sormenezko pentsamendua
  • Adierazpen eta komunikazio modu ugari
  • Iritzi kritikoa
  • Autokritika eta autoebaluazioa
  • Autoistimua
  • Harreman pertsonalak
     Horrez gain, gaitasun handiko ikasleengan egokitu daitezkeen curriculum elementuak beste ikasleei egokitzen zaizkien berberak dira:
 
  -Zer irakatsi: helburuak eta edukinak.
  -Nola irakatsi: estrategia metodologikoak.
  -Zer eta nola ebaluatu. 

INFORMAZIO OSAGARRIA
        
          ELKARTEAK ETA WEB ORRIAK
         ESKU HARTZEA
         FAMILIA
         KONTZEPTUALIZAZIOA ETA EZAUGARRIAK
  • El alumnado con sobredotacion intelectual:
http://www.juntadeandalucia.es/educacion/portal/com/bin/Contenidos/PSE/orientacionyatenciondiversidad/orientacion/elalumnadoconsobredotacionintelectual/1181901879305_libro_el_alumnado_con_sobredotacion.pdf

No hay comentarios:

Publicar un comentario